HEJSAN

Hejsan! Har väl haft en liten blogg paus. Men nu ska jag försöka komma tillbaka igen!
Har ändrat headern pyttelite, lite mera sommar i den nu men det är inte det jag vill förmedla. Jag ska börja skriva om sånt som jag börjat tagit tag i och börjat förstått, sånt som alla måste börja göra. Och med det menar jag att jorden går långsamt under och det vill jag ändra. Så min header ska säga mer "såhär vill jag ha det, blommigt, idyllt, friskt".
 
De senaste timmarna har jag sett på dokumentärer om djurplågeri och var vi "jordbor" gör mot varandra. Detta är något jag vill sätta stopp för och jag vill iaf vara en av dom som kämpade för en bättre värld innan jag dör.
Kolla på dom här dokumentärerna och du inser vad du missat!
The Cove
Earthlings
Food Inc.
 
När jag såg dom här så var jag så glad att jag fattat mitt beslut som vegetarian. Och jag har även bestämt att när jag flyttar hemifrån ska jag sluta äta djur som bor i vatten också.
Ta reda på vad ni äter för guds skull! Djur har tvingmatats med onaturlig mat och gifter och plågats och bott i sjukdommar ända till slakten. SKRIKIT AV SMÄRTA! Dom bad inte om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0